Het is geloof ik ter ziele, maar er bestond in Gouda een poosje een blad – Into Business - waarin ondernemers tegen betaling een wervend verhaal over zichzelf konden laten opschrijven en publiceren. IJdelheid drijft mensen tot de gekste dingen, kijk maar naar Arend Jan Boekestijn. In dit lokale wereldtijdschrift stond elk jaar een ranglijst van de meest invloedrijke Gouwenaars.
Wat is invloed? Hoe werkt het? Wat bespreken de ouwe jongens (en meisjes) met elkaar in de bouwsoos, op de Rotary en bij de ondernemersvereniging? De redactie van Into Business kende in elk geval niet het hele verhaal. Want één man stond nooit in het lijstje: Hans Du Pre. Hij is ondernemer noch bestuurder en al helemaal geen old boy, maar ik weet niemand anders die op zijn eentje zo veel invloed uitoefent als hij. Hij kent alle dossiers die te maken hebben met de groene stadsrand en het historisch water van binnen en van buiten, evenals alle mensen die erbij betrokken zijn. Af en toe krijg ik een mailtje van hem, soms een mailwisseling met een reeks andere mensen. Het is altijd relevant want Hans houdt nauwgezet bij wie hij over wat informeert en waarom. Uiteraard. Volgende week hoorzitting over het Veerstalblok, moet je misschien naar toe gaan? Het waterschap vergadert binnenkort. Zou het handig zijn om toch nog even contact te zoeken met die en die?
Deze week werd bekend dat de Stolwijkersluis misschien toch wordt gered. Dat is de verdienste van veel mensen – niet in de laatste plaats van wethouder Arnout Menkveld en alle voortreffelijke Goudse ‘watermannen’ – maar zonder Hans was het vast niet zover gekomen.
Pieter Verhoeve 5 jaar burgemeester in Gouda
1 week geleden
Hallo Marjan, Het businessmagazine Into Business is absoluut niet ter ziele. Sterker nog, het is springlevend en breidt zich steeds verder uit richting Noord Holland en Utrecht. Het is een gratis magazine en bestaat uit de gratie van adverteerders. Dat moge duidelijk zijn. Het blad wordt in ondernemersland volop gewaardeerd. Voor de leek is het af en toe misschien wat saai, maar ondernemers putten hieruit veel inspiratie. En daar gaat het om. En die lijst van 50.....die neem je toch niet echt serieus. Je moet het met een beetje humor bekijken. Als redactielid van Into Business wilde ik hierbij toch even reageren. Grt. Marianka
BeantwoordenVerwijderen