donderdag 28 januari 2010

Sorry

Met de pet in de hand moest de keizer van het Eerste Duitse Rijk naar Paus Gregorius III. De keizer had te pas en te onpas zelf allerlei bisschoppen aangesteld. Het kwam hem op een banvloek van de kerk te staan. De keizer moest een barre tocht over de Alpen maken om in Canossa, waar de pauselijke burcht stond, zijn excuses te maken.

Het is geen pretje, zo’n gang naar Canossa, maar ik ben er koud aan. Arjan Versteeg, de lijsttrekker van de SGP stuurde een boos mailtje. Hij repte bij het debat op de GSG met geen woord over de bezuinigingslijstjes. Laat staan dat hij dit onderwerp had gekaapt, zoals ik gisteren schreef in een blogje.

Mijn stukje was (deels) gebaseerd op een kletspraatje in de wandelgang en niet alles wat er wordt gefluisterd is fit to print. Ik zou het moeten weten want ik heb er nota bene voor doorgeleerd. Een ruiterlijke rectificatie is op z’n plaats. Bij dezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten